کوین فارسی | آموزش استخراج | خرید و فروش ارز دیجیتال

بیتکوین ، بیتکوین کش ، لایتکوین ، دوج کوین ، دش ، ریپل ، بلاک کوین ، ایوتا

کوین فارسی | آموزش استخراج | خرید و فروش ارز دیجیتال

بیتکوین ، بیتکوین کش ، لایتکوین ، دوج کوین ، دش ، ریپل ، بلاک کوین ، ایوتا

کوین فارسی | آموزش استخراج | خرید و فروش ارز دیجیتال

کوین فارسی :

اخبار ارز های دیجیتال
قیمت لحظه ای ارز
تحلیل ارز های دیجیتال
معرفی ارز های دیجیتال
آموزش استخراج رایگان ارز های دیجیتال


بایگانی

معرفی ارز دیجیتال ریپل Ripple XRP

کوین فارسی | چهارشنبه, ۴ بهمن ۱۳۹۶، ۰۵:۵۶ ب.ظ

Ripple XRP



شبکه پرداخت ریپل (RippleNet) و ارز دیجیتال ریپل (Ripple XRP) در سال ۲۰۱۲ معرفی شدند. ریپل نت به بانک ها و موسسات بزرگ متصل می ‌شود و انتقال پول یا سایر دارایی ها را می توان در بستر شبکه انجام داد. تمام تراکنش ها در دفترغیرمترکز ریپل (XRP Ledger) ثبت می شوند.

ارز ریپل یا به اختصار XRP، ارز مورد استفاده برای انجام تراکنش ها در شبکه ریپل است. ریپل به منظور تسهیل پرداخت های آنلاین به وجود آمد. هر تراکنش در ریپل حداکثر پس از فقط چهار ثانیه انجام می شود. برای مقایسه، بهتر می توان سرعت تراکنش ها را با شبکه اتریوم و بیت کوین مقایسه کرد. در اتریوم انجام یک تراکنش حداقل دو دقیقه طول می‌کشد. در بیت کوین این زمان ممکن است نسبت به ترافیک شبکه تا بیش از پنج ساعت هم برسد. در سیستم های سنتی شاید پرداخت ها فوری به نظر برسد، اما در واقع انتقال پول اصلی بین بانک ها، سه الی هفت روز زمان نیاز دارد.



ریپل (به انگلیسی: Ripple) نام یک پول دیجیتال (XRP) و یک شبکه‌ی پرداخت آزاد است که این پول در آن معامله می‌شود. این شبکه در واقع یک سیستم پرداخت توزیع شده و متن‌باز است که هنوز نسخه‌ی بتای خود را تجربه می‌کند.

در وب‌سایت ریپل آمده است که هدف ریپل این است که مردم بتوانند از «باغ‌های محصور» شبکه‌های مالی خلاصی پیدا کنند. باغ‌های محصور همان کارت‌های اعتباری، بانک‌ها، پرداخت‌های اینترنتی و سایر ابزارهای مالی هستند که دسترسی‌ها را محدود می‌کنند، برای تبادل پول کارمزد می‌گیرند و تأخیرهایی را در هنگام تراکنش بر مردم تحمیل می‌کنند.

ریپل یکی از ارزان‌ترین ارز‌های دیجیتال موجود در بازار‌های جهانی است که در چند ماه اخیر به دلیل رشد و توسعه چشمگیر ارز‌های دیجیتال دیگر مانند بیت‌کوین (Bitcoin) و اتریوم (Ethereum) مورد توجه بسیاری از نهاد‌های اقتصادی در سراسر دنیا قرار گرفته است.

ریپل نیز مانند ارز‌های دیجیتال دیگر از فناوری زنجیره بلوکی برای ذخیره اطلاعات خود استفاده می‌کند. ریپل یکی از بزرگترین عرضه‌کننده‌ها و توسعه دهنده‌های فناوری زنجیره بلوکی است و تا به امروز توانسته است این فناوری را به خوبی در بین موسسات و شرکت‌های مختلف توسعه دهد.

ریپل یک پروتکل پرداخت باز متن است که به صورت متمرکز فعالیت می‌کند و از این نظر با بسیاری از ارزهای موجود در بازار کریپتو کارنسی که اغلب غیرمتمرکز هستند، متفاوت است. این ارز رمزپایه که در سال 2012 ارائه شد، می‌کوشد تا پرداخت‌های بین‌المللی را به صورت ایمن و فوری در هر اندازه و مقدار با کارمزد بسیار پایین انجام دهد. ریپل از توکن‌هایی پشتیبانی ‌می‌کند که نماینده پول نقد متداول است.

ریپل که ابتدای دسامبر 2017 با نرخ 25 سنت خرید و فروش می‌شد، موفق شد پس از عملیاتی شدن در شرق آسیا و روی خوش نشان دادن American Express و Santander رشد ارزش قابل توجهی را به خود ببیند و در اولین روز از سال 2018 میلادی با نرخ 2.30 دلاری معامله شود و در این بازه زمانی رشد 820 درصدی را شاهد باشد. برخی از سرمایه‌گذاران معتقدند که ریپل در آینده به پرداخت‌های بین‌المللی سرعت خواهد بخشید و به همین خاطر باید شاهد رشد ارزش بیش از پیش این ارز مجازی بود. حتی ادعا شده که ریپل جایگزینی برای سوئیفت خواهد بود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی